پیچک فایل

سیما فایل دانلود مقاله گزارش کارآموزی پروژه نمونه سوال

پیچک فایل

سیما فایل دانلود مقاله گزارش کارآموزی پروژه نمونه سوال

کلمات کلیدی

۴۰ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سوالات متقاضیان اخذ نمایندگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سوالات متقاضیان اخذ نمایندگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

وب سایت همیار دانشجو جهت آمادگی شما عزیزان  سوالات عمومی نمایندگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را آماده نمونده است این بسته سوالات شامل سوالات عمومی جهت دریافت نمایندگی بیمه مرکزی می باشد تمامی سوالات به صورت تستی و دارای پاسخنامه می باشد

شامل نمونه سوالات آزمون استخدامی عمومی شامل بیش از ۱۴۰۰ سوال مهم :
۸۷ سوال فناوری اطلاعات + پاسخنامه
۲۶۴ سوال زبان انگلیسی + پاسخنامه
۲۵۰ سوال معارف اسلامی + پاسخنامه
۳۳۰ سوال اطلاعات سیاسی، اجتماعی و مبانی قانونی + پاسخنامه
۲۵۰ سوال زبان و ادبیات فارسی + پاسخنامه
۲۵۰ سوال ریاضیات عمومی + پاسخ تشریحی
۵۰ سوال آمار مقدماتی + پاسخنامه
100 سوال حقوق بیمه بهمراه پاسخنامه
مجموعه سوالات سرفصل های مربوط به آزمون بیمه مرکزی برگرفته از۲ جلد کتاب جامع آموزش بیمه سال چاپ۹۴ تالیف پژوهشکده بیمه که شامل بیمه های بازرگانی _ اموال _ اشخاص_ مسولیت _و نمونه سوالات مربوط به فن اوری اطلاعات و آیین نامه های مربوطه میباشد
جزوه آشنایی با سیستم اصول و کلیات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران


تمام محصولات همیار دانشجو به صورت فایل دانلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ این محصول، همان لحظه قادر به دریافت محصول خواهید بود. این فرایند کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام میپذیرد.
جهت پرداخت مبلغ این محصول شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ محصول را پرداخت نمایید.


  • پیچک پیچکی
  • ۰
  • ۰

حل المسائل کتاب تولید نیروگاه

حل المسائل کتاب تولید نیروگاه

فهرست:
مقدمه
فصل اول: آشنایی با واحد نیروگاه و تجهیزات مربوطه
فصل دوم: سنکرونیزاسیون
فصل سوم: نحوه توزیع برق AUX در نیروگاه
فصل چهارم: آشنایی با انواع سوئیچهای فشار قوی و ضعیف
فصل ششم: آرایش باس بارها
فصل هفتم: تشریح شبکه برق در کارخانه



  • پیچک پیچکی
  • ۰
  • ۰

مقاله ای درباره پدافند غیر عامل در حیوانات

مقاله ای درباره پدافند غیر عامل در حیوانات

چند نمونه پدافند غیر عامل در حیوانات:
با نگرشی تحقیقی و دقیق به جهان شگفت ‌ انگیز طبیعت می ‌ توان گفت که انسان،دانش و هنر دفاع غیرعامل را از مخلوقات جهان هستی به خصوص جانداران دیگر آموخته و بدون شک این مخلوقات بوده ‌ اند که به اجداد ما راه ساختن ابزار دفاعی از قبیل سپر، زره، پناه بردن به غارها و ساختن دژها و استحکامات سنگری، استتار و اختفاء و سایر موارد را آموخته ‌ اند.
  وسایل دفاعی غیرعامل نزد حیوانات به نحوی است که از پنج وسیله شناخته شده دفاعی که خداوند حکیم در اختیار جانوران قرار داده چهار وسیله آن، وسایل دفاعی «غیرعامل» و تنها یک وسیله آن «عامل» می ‌ باشد.
  پنج وسیله فوق ‌ الذکر عبارت است از :
  1)پنهان ‌ سازی و استتار 2)خود را مرده جلوه دادن 3)پوشش حفاظتی 4)تحرک و فرار 5)جنگ و مبارزه
 
روش‌های دفاع غیرعامل:
1-همرنگی:
 مثلا شیر و پلنگ رنگ پوستشون همرنگ اطرافشونه. که این امر باعث می‌شود تا حیوانات دیگه اونهارو از دور تشخیص ندهند. به اینکار همرنگ شدن با طبیعت یا همرنگی می‌گویند. به همرنگی استتار هم گفته می‌‌شود.
یک نمونه بسیار جالب دیگه از همرنگی در طبیعت، حیوونیه به نام آفتاب‌پرست.آفتاب‌پرست استاد همرنگی در طبیعت است. این جانور، هرجا که لازم باشد، به سرعت رنگ پوستش را تغییر می‌دهد و خودش را به رنگ محیط در می آورد. 



  • پیچک پیچکی
  • ۰
  • ۰

کتاب راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم هیدرولیک زانتیا

کتاب راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم هیدرولیک زانتیا

·         پیشگفتار:
کتابی که در پیش رو دارید توسط کارشناسان و متخصصین اداره فنی و مهندسی به منظور راهنمایی متخصصین تعمیرات خودروی زانتیا تهیه و تدوین گردیده شده است.
امید است که تعمیرکاران و متخصصین عزیز با مطالعه دقیق و رجوع مستمر به این کتاب، روش تعمیرات خود را با دستورات داده شده در این راهنما هماهنگ کرده تا علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت، رشد کیفی تعمیرات در کلیه زمینه ها حاصل گردد.

فهرست مطالب:

پیش گفتار
سیستم تعلیق
مشخصات سیستم تعلیق
مشخصات واحدهای پنوماتیکی
پیاده و سوار کردن واحد هیدروپنوماتیکی
اصول عملکرد پمپ فشار بالای نوع ( ۲+ ۶)
اصول عملکرد سیستم ثابت نگهدارنده ارتفاع خودرو از سطح زمین (
SC/MAC)
تخلیه فشار مدار سیستم تعلیق
بررسی و تنظیمات کنترل ارتفاع
پیاده و سوار کردن سیلندر تعلیق جلو
پیاده و سوار کردن سیلندر تعلیق عقب
پیاده و سوار کردن میل موج گیر جلو
پیاده و سوار کردن میل موج گیر عقب
پیاده و سوار کردن رگلاتور جلو
پیاده و سوار کردن رگلاتور عقب
مشخصات اکسل جلو
پیاده و سوارکردن طبق پایین در جلوی خودرو
پیاده و سوار کردن پایه سیلندر تعلیق
پیاده و سوار کردن سیبک سگدست
پیاده و سوار کردن اکسل جلو
مشخصات اکسل عقب
پیاده و سوار کردن بازوی تعلیق عقب
پیاده و سوار کردن اکسل عقب
پیاده و سوار کردن ضربه گیر عقب
سیستم فرمان
مشخصات سیستم فرمان
پیاده و سوارکردن فرمان هیدرولیکی
پیاده و سوار کردن میل فرمان
پیاده و سوار کردن قفل فرمان
سیستم ترمز
مشخصات سیستم ترمز
هواگیری مدار ترمز
تنظیمات ترمز دستی
پیاده و سوار کردن لنت های ترمز جلو
پیاده و سوار کردن کالیپر ترمز جلو
پیاده و سوار کردن دیسک ترمز جلو
پیاده و سوار کردن لنت های ترمز عقب
پیاده و سوار کردن کالیپر ترمز عقب
پیاده و سوار کردن دیسک ترمز عقب
پیاده و سوار کردن کابل اولیه ترمز دستی
پیاده و سوار کردن کابل ثانویه ترمز دستی
پیاده و سوار کردن شیر کنترل ترمز
پیاده و سوار کردن بلوک شیر هیدرولیکی در خودروهای مجهز به سیستم
ABS
مشخصات سنسورهای چرخ
پیاده و سوار کردن سنسور چرخ جلو در خودروهای مجهز به سیستم
ABS
پیاده و سوار کردن سنسور چرخ عقب در خودروهای مجهز به سیستم
ABS
پیوست ۱: مدار حفظ و تامین فشار
مدارات هیدرولیکی در یک نگاه
سوپاپ اطمینان مدار هیدرولیکی
مخزن
LHM
مخزن فشار و مدار حفظ فشار
پیاده و سوار کردن مخزن روغن هیدرولیک
پیوست ۲: سیستم فرمان
اجزاء دنده شانه ای فرمان
تعمیرات اساسی شیر هیدرولیکی پینیون فرمان هیدرولیکی
پایه میل فرمان
میل فرمان جمع شونده در خودروهای چپ فرمان یا راست فرمان
قاب فرمان
پیوست ۳ : مدارات هیدرولیکی
مدار برگشتی فرمان هیدرولیک
مدار تغذیه پینیون فرمان
مدار برگشتی سیستم تعلیق جلو
مدار تغذیه سیستم تعلیق جلو
مدار برگشتی سیستم تعلیق عقب
مدار تغذیه سیستم تعلیق عقب
مدار سیستم ترمز (مجهز به سیستم
ABS
)
لوله های برگشت روغن هیدرولیک



  • پیچک پیچکی
  • ۰
  • ۰

تحقیق نقش بازی درفرآیند یادگیری دانش آموزان

تحقیق نقش بازی درفرآیند یادگیری دانش آموزان

فهرست مطالب
چکیده 
مقدمه 
معرفی پژوهنده
بیان مساله
ضرورت واهمیت اجرای تحقیق
پیشینه تحقیق
فوائد و نقش بازی
نقش والدین در بازیهای دانش آموزان
دانش آموز و بازی
نقش بازی در انواع رشد دانش آموزان
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع

چکیده
در این تحقیق که هدف پی بردن به اهمیت و تأثیر بازی بر دانش آموزان و اهدافی که در انواع بازی ها نهفته است.در این پژوهش قصد داریم که نقش بازی را در پرورش روح همکاری و همیاری در میان دانش آموزان،بروز فضایل اخلاقی سازنده در دانش آموزان ،احساس استقلال و سربلندی،یادگیری بهتر مطالب درسی ،انجام تکالیف آموزشی،رشد جسمانی و عاطفی و ذهنی دانش آموزان ،رشد خلاقیت دانش آموزان و برقراری رابطه بهتر با دیگران،ثبات شخصیت،مسئولیت های دانش آموزان در اجتماع آینده بررسی نمود و اطلاعاتی هرچند ناچیز در اختیار دست اندر کاران تعلیم و تربیت برسانیم تا راهگشای برنامه ریزی آینده برای این عزیزان باشد

مقدمه
امروزه بازی دانش آموزان پدیده ای است که به طور جدی توجه تعلیم و تربیت و متخصصین این رشته و روان شناسان و دست اندر کاران امر اموزش و بخصوص مربیان و والدین را جلب کرده است.به شکلی که بخش عظیمی از تحقیقات و فعالیتهای متخصصین بر روی بازی دانش آموزان متمرکز است.عبارت «بازی کار دانش آموزان است»امروز واقعأ موضوعی جدی تلقی می شود و یک شعار همگانی مربوط به تعلیم و تربیت است.و به هر کدان از مراکز تعلیم و تربیت و به طور کلی فعالیت های دانش آموزان که سر بزنیم با توجه به سن و سال آنها محله ها و امکاناتی را برای بازی در نظر گرفته اند.بعضی از این مراکز عمدتأ فعالیتهایشان شامل بازی است.ولی طبیعی است که این بازی ها نه تنها بدون هدف و برنامه نیست بلکه عمیقأ علمی برنامه ریزی شده و دارای هدف می باشد.در واقع سنگ های اصلی و آغازین ساختمان شخصیت علمی،اجتماعی،عاطفی و انسانی دانش آموزان را تشکیل می دهند.و به نظر می رسد در کشور ما آنطور که باید به این مسئله توجه نمی شود و علی رغم شعار بسیار ارزشمند و روشن دین اسلام که می فرماید (هفت سال اول دانش آموز بازی کند)جامعه ما هنوز به اهمیت این پدیده رشد چندانی واقف نیست.بسیاری از والدین و مربیان به بازی به عنوان یک فعالیت بی ارزش و بیهوده می نگرند و آن را اتلاف وقت می دانند و حتی در مراکز آموزشی بسیار شاهدیم که ساعت ورزش و سایر اوقات بازی دانش آموزان را بطور تحمیلی به فعالیتهای شناختی و اموزشی اختصاص می دهنددر ضمن از نظر تعداد نیروی متخصص در رابطه با این فعالیت جنبه بسیار مهم از رشد نیز با کمبود فراوانی مواجه هستیم.



  • پیچک پیچکی
  • ۰
  • ۰

تحقیق تغییر رفتارهای نامناسب دانش آموزان

تحقیق تغییر رفتارهای نامناسب دانش آموزان

فهرست مطالب
چکیده 
توصیف وضعیت موجود 
گردآوری اطلاعات ( شواهد 1 )
انتخاب راه حل های جدید موقتی و اجرای آن ها
آموزش مهارت های مطالعه و راهبردهای یادگیری
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 )
ارزش یابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و مآخذ

چکیده
دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی شود، انگیزه ی تفکر و یادگیری را از دست می دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند.
پژوهش حاضر مربوط به تغییر رفتارهای نامطلوب دانش آموزان سال سوم راهنمایی مدرسه حضرت رقیه روستای برفتان می باشد که با استفاده از روش های نوین تدریس: همیاری، رویدادی، ساخت گرایی، ایجاد انگیزش و ...می باشد . 

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله:
اینجانب ............. با کد پرسنلی ................. ، با مدرک تحصیلی فوق دیپلم زبان انگلیسی مدت ............ سال است که به عنوان دبیر زبان انگلیسی ، تعلیم و تربیت قرزندان این خاک را انجام می دهم . مدرسه تثبیتی من در سال جاری آموزشگاه ............ شهرستان .......... واقع در استان ............ می باشد  . پایه تحصیلی مورد پژوهش ، سوم راهنمایی می باشد .
اوایل سال تحصیلی بود که هر جلسه به کلاس وارد می شدم، می دیدم توسط نماینده ی کلاس اسامی یک سری از دانش آموزان بر روی تخته نوشته شده است. وقتی که رفتار آنها را زیر نظر داشتم دیدم که آنها همان دانش آموزان قد بلند کلاس هستند که بعضی از آنها می خواهند قدرت بدنی خود را به سایر بچه ها، نشان داده و قلدری کنند و گروه انتخابی خود را تکاوران سوسانو نامگذاری کرده بودند. از طرفی یک روز بر حسب اتفاق، وقتی که به کلاس وارد شدم نوشته ا ی را بر روی تخته مشاهده نمودم، که نشان از تاثیر سوسانو در بین بچه ها داشت.. اینجانب به این فکر نکردم که از طرف چه کسانی نوشته شده و چرا؟ ولی به این فکر بودم که، چگونه می توان الگوی بهتری از سوسانو به دانش آموزان خود معرفی نمود؟ همچنین همیشه می دیدم دو نفر از ردیف آخر کلاس موقعی که از نظر آنها من متوجه نبودم سر خود را پایین انداخته و مشغول یک کاری هستند. برای متوجه نمودن آنها به تدریس و اشتباه خود از برنامه ی انضباطی ده مرحله ای مانند استفاده از الگوسازی مثبت و سئوال نمودن(هوک، پیتر، و واس، اندی،2004) سعی نمودم آنها را به انتخاب رفتار مناسب هدایت نمایم ولی آنها باز هم به کار خود ادامه می دادند تا اینکه مجبور شدم جهت بررسی موضوع به آنها در کلاس نزدیک شوم. مشاهده کردم که روی صندلی خود عکسی را کشیده و کتابی غیر از کتاب آن زنگ در دست دارند اولش ناراحت شدم ولی سریعاً خودم را کنترل نموده و بر نقاشی زیبایی که کشیده بودند آفرین گفته و گفتم به جای این، تصویر یک گل را می کشیدید. در جواب گفتند « برایمان فرقی نمی کند فقط منتظر بودیم یک نفر بیایید و به ما به خاطر نقاشی هایی زیبایی که می کشیم آفرین بگوید ».



  • پیچک پیچکی
  • ۰
  • ۰

راه حل و راهکارهای اصلاح رفتارهای غیر متعارف و نابهنجار دانش آموزان

راه حل و راهکارهای اصلاح رفتارهای غیر متعارف و نابهنجار دانش آموزان

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه 
توصیف وضعیت موجود 
تعریف واژگان
گردآوری اطلاعات شواهد 1
یافته های علمی
پیشینه تحقیق 
تجزیه و تحلیل داده ها
انتخاب راه حل یا راه حل های  موقتی
اعتباربخشی راه حل
گردآوری اطلاعات شواهد 2
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار
پیسنهادات
منابع
 
چکیده
شاید بتوان گفت که فحش وناسزا گفتن در بین نوجوانان یکی از دغدغه هایی است که خانواده ها از ان رنج می برند چرا که نگران آینده فرزندشان  میباشند دراین تحقیق سعی بر آن شده است که  عوامل ایجاد این رفتار و راه حل های اساسی برای کاهش این رفتار  نامتعارف  بیان شود.من در این تحقیق  ابتدا به بیان   موضوع تحقیق پرداختم  وسپس  باتوصیف وضعیت موجود به بیان مسئله   وجمع آوری شواهدی مبنی بروجود مشکل یا همان مسئله پرداختم  بعد از آن  به گرد اوری اطلاعات  از طریق مشاهده ویاداشت برداری   وهمچنین از یافته های علمی دیگران استفاده شده است وبا استفاده از شیوه شش پرسش  یافته ها تجزیه و تحلیل شده است راه حل های پیشنهادی  با مشارکت همکاران  بیان شده وپس از اعتبار سنجی توسط همکاران وشورای دبیران   به مدت دو هفته  روز اجرا گردید وبعداز ان مدت دوبار ه مورد ارزیابی قرار گرفت   ودر نهایت  نتیجه گیری منطقی  صورت گرفت   که نتایج آن در این تحقیق بیان شده است 
واژگان کلیدی : دانش آموز – رفتار نامتعارف – نا سزاگویی - پرخاشگری
 مقدمه
پرخاشگری واکنش کلی نسبت به ناکامی است هرچند افراد همیشه پاسخهای پرخاشگرانه آشکار از خود نشان نمی دهند وآن ها را در وجود خود سرکوب می کنند. مثلا پسری که  به وسیله یکی از همکلاسان خود مورد اهانت قرار گرفته غالبا به طور فیزیکی به او حمله ور می شود.وفحش وناسزا ، زدوخوردها ودعوا های حیاط مدرسه، خود نشانه هایی ازاین پرخاشگریهاست.
 گروهی از روانشناسان معتقدند که طبقات اجتماعی غیر مرفه جامعه ،بیشتر از طبقات متوسط ومرفه جامعه احساسا ت پرخاشگرانه خود را ابراز وآشکار می سازند. (نژاد, 1378)
کارن هورنی روانشناس معروف معتقد است که سرکوب همه احساسات پرخاشگرانه وخصمانه از نقطه نظر سلامت  روان بسیار بد وگاه خطر ناک است زیرا سرکوب چنین احساساتی سر انجام به اضطراب و واکنشهای عصبی می انجامد  بنابراین پیشنهاد می کند که انسان باید گهگاه احساسات خصمانه خویش را ابراز کند  تااز شدت فشار درونی جلوگیری به عمل آید.
 


 

  • پیچک پیچکی
  • ۰
  • ۰

تحقیق تقویت سلامت روحی دانش آموزان

تحقیق تقویت سلامت روحی دانش آموزان

فهرست عناوین 
 چکیده
 مقدمه 
توصیف وضعیت موجود 
شواهد 1
ابزارهای اطلاعاتی 
یافته های علمی 
مروری برادبیات پیشینه پژوهش 
جمع بندی ونتیجه گیری از پیشینه پژوهش 
تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها 
بهداشت روانی واهمیت پیشگیری اولیه درمدارس 
ابزار آموزشی مهارت های زندگی 
پایایی واعتبار آزمون ها
چگونگی اجرای آزمون ها
روش های آماری پژوهش 
نحوه اجرای آزمایش 
تجزیه وتحلیل کمی وکیفی نتایج 
تبیین یافته های آماری
تبیین یافته های کیفی 
پیشنهادات 
پیوست ضمایم 
فهرست منابع

چکیده 
پژوهش حاضر مربوط به این است که چگونه می توان با آموزش مهارت ها و روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تقویت نمود. جامعه آماری تعداد 15 نفر از دانش آموزان دختر هنرستان حرفه ای حاج قاسم عاشوری است که در سال تحصیلی 92-91 مشغول به تحصیل بودند. پرسشنامه مورد استفاده برای تعیین منبع کنترل درونی و بیرونی دانش آموزان پرسشنامه منبع کنترل (لونسون) و پرسشنامه مورد استفاده برای تعیین میزان سلامت روان پرسشنامه سلامت عمومی کلدبرگ بود که ابتدا دو پرسشنامه قبل از اجرای کلاس مهارت های زندگی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و پس از بررسی نتایج این پرسشنامه ها به مدت 4 هفته در هر هفته 2 جلسه مجموعاً 8 جلسه در ماه برای دانش آموزان کلاس مهارت های زندگی برگزار گردید و پس از پایان کلاسها مجدداً آزمون سلامت عمومی کلدبرگ از دانش آموزان انجام گرفت. نتایج حاصل از بررسی های پس آزمون و پیش آزمون نشان دهنده تاثیر مثبت آموزش مهارت های زندگی بر تقویت سلامت روان دانش آموزان بود از نتایج پژوهش می توان در جهت تقویت سلامت روان دانش آموزان در سنین نوجوانی و جوانی در مدارس استفاده نمود و آن را در جامعه نهادینه نمود. 

 مقدمه 
روانشناسان در دهه ی ها اخیر در برسی اختلالات رفتاری و انحرافات اجتماعی به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش، عدم احساس کنترل و کفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشکلات و مسائل زندگی به شیوه مناسب ریشه دارد. بنابراین با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روزافزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی آماده سازی افراد بخصوص نسل جوان جهت رویارویی با موقعیت های دشوار امری ضروری به نظر می رسد. در همین راستا روان شناسان با حمایت سازمان های ملی و بین المللی جهت پیشگیری از بیماریهای روانی و نابه هنجاری های اجتماعی آموزش مهارت های زندگی و برقراری ارتباط موثر را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند. (طارمیان و همکاران 1378). 
آنچه امروز تحت عنوان مهارت های زندگی مشهود است تنها حاصل کار پژوهشگران عصر حاضر نیست بلکه بسیاری از این مهارت ها در لابلای تعالیم الهی بخصوص در قرآن و احادیث معصومین(ع) بیان شده است.



  • پیچک پیچکی
  • ۰
  • ۰

بهبود بخشیدن به حل مسائل ریاضی در دانش آموزان

بهبود بخشیدن به حل مسائل ریاضی در دانش آموزان

فهرست مطالب 
چکیده 
مقدمه : توصیف وضعیت موجود 
اهمیت و ضرورت حل مسئله 
دلایل انتخاب موضوع اقدام پژوهی
اهداف مورد نظر در اقدام پژوهی
گردآوری اطّلاعات
پیشینه تحقیق
نتیجه گیری کلی از ارزیابی نتایج
ارائه ی پیشنهادات
منابع

چکیده
 بی شک همه ی انسان ها در طول زندگی با مسائلی رو به رو می شوند که آن ها را وادار به فکر کرده تا برای حلّ مشکل خود به دنبال چاره بگردند. حلّ مسأله در زندگی از مهم ترین مشغولیات ذهن بشر است لذا بسیاری از دانشمندان و متفکّران معتقدند که: «هدف کلّی هر آموزشی عبارت است از پرورش استعدادها و توانایی های فرد برای حلّ مسأله» در این سخن هدف و منظور از«مسأله» هر نوع مشکل و سؤالی است که در زندگی روزمره برای ما پیش می آید. با توجّه به اهمیّت موضوع حلّ مسأله در زندگی روز مره برهمه ی دست اندرکاران تعلیم و تربیت به ویژه معلمان محترم فرض است که شرایطی رافراهم آورند تا شاگردان با مسائل گوناگون (به خصوص مسائل در حوزه ریاضی) مواجه شده و به حلّ آن ها اقدام نمایند. من نیز با عنایت به ناتوانی و ضعفی که دانش آموزانم در حلّ مسائل ریاضی داشتند برخود واجب دانستم، به نحوی مقتضی، اقدام به رفع این مشکل نمایم و هدف خود را آموزش روش حلّ مسأله و راهبردهای آن به دانش آموزان پایه ی دوّم ابتدایی قرار دهم. 
                                                                                                                           
مقدمه
توصیف وضعیت موجود
اوایل مهر ماه سال 91 یک ارزشیابی تشخیصی از درس ریاضی برای دانش آموزان پایه ی دوّم ابتدایی  برگزار نمودم.  بعد از پایان آزمون جدول تجزیه و تحلیل سؤالات را تکمیل نموده و به بررسی نتایج حاصل از آن پرداختم. یافته های من از بررسی جدول تجزیه و تحلیل سؤالات حاکی از آن بود که دانش آموزان در سؤال های ریاضی ضعف داشتند. هیچ کدام از شاگردان به این سؤالات پاسخ کامل ندادند یعنی هر چهار نفر نتوانستند مسأله ها را به طور کامل حل کنند. به طور میانگین از چهار نمره ی این سؤال ها فقط یک نمره کسب نمودند. این موضوع نگرانی مرا برانگیخت. لذا آزمون دیگری ترتیب دادم. این بار زمان بیشتری را برای پاسخ دادن به سؤالات اختصاص دادم ولی باز هم تقریباً همان نتایج به دست آمد یعنی:  « شاگردانم در حلّ مسائل ریاضی ناتوان بودند.»
به نظر من بیشتر این ناتوانی در: (1- مشکل در خواندن مسأله. 2-  عدم درک مسأله توسط شاگردان.3- عدم شناخت روشی برای حلّ مسأله. 4- عدم توانایی در حل و طرح مسأله.) می باشد.



  • پیچک پیچکی
  • ۰
  • ۰

تحقیق بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان

تحقیق بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان

چکیده
هر نوع رفتاری که از ارزش‌های پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و دارای تکرار شدت و مداومت است و در زمانها و مکانهای متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص 80)
هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم
کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:
از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم.  باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم. 
محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند. 
فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم. 
برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.

 مقدمه :
 بیان وضعیت
با شروع مدارس متوجه شدم دانش آموزان سال دوم راهنمایی با توجه به این که تعداد آنها زیاد نیست نظم کلاس را به هم می ریزند-سر وصدا می کنند- با هم صحبت می کنند-در یک جای ثابت نمی شینند ومدام جابه جا می شوند و با توجه به تذکرات پی در پی مدتی نظم کلاس برقرار می شود اما دوباره به همان وضع سابق بر می گردد وبعد از گفت و گو با معلمان دیگر ومدیر مدرسه و مشاهده ی آن ها  در وضعیت های مختلف مانند زنگ تفریح وپرسش از دانش آموزان پایه های دیگر و همچنین در طی گفت و گو با اولیای بعضی از دانش آموزان متوجه شدم وضع این کلاس در بیش تر درس ها و موقعیت های دیگر به همین گونه است پس تصمیم گرفتم راهکار مناسبی را برای این مشکل پیدا کنم.

فهرست مطالب
چکیده مطالب 
مقدمه : بیان وضعیت موجود 
تعریف مفاهیم واصطلاحات
یافته های علمی 
پیشینه تحقیق 
شواهد 1
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل 
انتخاب راه حل موقتی و نظارت بر اجرای آن
شواهد 2
ارزشیابی ونتیجه گیری و پیشنهاد
منابع 


  • پیچک پیچکی